Articles

BSS Special Issue: 90.4-5 (2013): Golden-Age Essays in Honor of Don W. Cruickshank

The Bulletin of Spanish Studies 90.4-5 (2013) is a special issue, “Golden-Age Essays in Honour of Don W. Cruickshank.”

Martin Cunningham, Grace Magnier, and Aengus Ward, “Introduction.”

“The Publications (1968-2012) of Don W. Cruickshank.”

José María Ruano de la Haza, “Entre Don Peddro Calderón y Don William Cruickshank.”

Ignacio Arellano, “Corografía mística: Babilonia y Sión en los autos sacramentales de Calderón.”

Frederick de Armas, “The Geography of Imperial Deceit: Misplacing Goa and Lisboa in El burlador de Sevilla.”

Victor Dixon, “New (and Ancient) Lights on the Life of Juan Pérez de Montalbán.”

Aurora Egido, “‘¡Ay, mísero de mí! ¡Ay, infelice!’ Apuntes sobre La vida es sueño.”

Santiago Fernández Mosquera, “Quevedo y el valimiento: del Discurso de las privanzas hasta Cómo ha de ser el privado.”

Susan L. Fischer, “Montaigne, Lying and Early Modern Self-Fashioning: A Discursive Dialogue with Lope’s El perro del hortelano on the Page and on Stage.”

Edward H. Friedman, “Lope de Vega’s La dama boba and the Construction of Comedy.”

Charles Victor Ganelin, “Confusing Senses and Tirso de Molina’s La celosa de sí misma.”

Ángel María García Gómez, “El cartapacio de comedias de Jerónimo Sánchez: límites de un documento en el contexto de la fecha de composición y autoría de Tan largo me lo fiáis.”

Margaret R. Greer, “The Weight of Law in Calderón.”

Clive Griffin, “More Books from the Sixteenth Century Printed in Seville by the Cromberger Dynasty.”

Luis Iglesia Feijoo, “La única edición de las Seis comedias de Lope de Vega (Lisboa, 1603).”

María Luisa Lobato, “Villancicos de Calderón de la Barca para la beatificación de Rosa de Santa María (1668).”

Abraham Madroñal, “Comicidad entremesil en comedias de algunos dramaturgos del Siglo de Oro.”

Jaime Moll, “Las letrerías grabadas por Pedro Disses.”

Bárbara Mujica, “Wisdom on Stage: The Evolution of Sabiduría in Calderón’s autos sacramentales.”

Sebastian Neumeister, El mayor encanto, amor, de Calderón: aspectos lúdicos.”

Alan K.G. Paterson, “Tirso de Molina, Literature and Textual Criticism.”

Lía Schwartz, “De laberintos: mito y metáfora en textos barrocos. Notas para la historia de su itinerario.”

Germán Vega García-Luengos, “Juegos y pasatiempos con colores en el teatro español del siglo XVII.”

Alexander S. Wilkinson, “Bum Fodder and Kindling: Cheap Print in Renaissance Spain.”

Advertisements

About emspanishhistorynotes

Scott Taylor is an associate professor in the history department at the University of Kentucky.

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: